KULINARNE BLOGI
poniedziałek, 20 lipca 2009
Dzisiaj coś do jedzenia i picia

Dzisiaj każdego gościa, który zajrzy na bloga, częstuję spaghetti z lampką wina, a potem podaję smaczną kawę.

bc

Schematy opracowałam jakiś czas temu i właśnie odgrzebałam w zakamarkach mojego komputera.

http://haft.blox.pl/resource/spaghetti_xhafx_projekt.pdf

http://haft.blox.pl/resource/winexhaftx_projekt.pdf

http://haft.blox.pl/resource/coffee_xhaftx_projekt.pdf

cb-1

c-b3

 cb-2

sobota, 18 lipca 2009
Dla Ewy

Upalna sobota nie przeszkodziła mi w opracowaniu nowego haftu. Tym razem będzie to metryczka dla malutkiej Ewy. Niestety, chyba nie pokażę jej w całości, ponieważ jutro rano wyjeżdżam w odwiedziny do owego maleństwa. Będę wyszywać do późnej nocy, a bladym świtem pędzę do pociągu. Planowany wygląd haftu można zobaczyć na moim schemacie. 

dziewczynka

Schemat w pliku pdf jest niżej:

 http://haft.blox.pl/resource/xhaftx_metryczka.pdf

dziewczynka_xhaftx_projekt

Projekt - koguciki

koguciki

Zaprojektowałam mały haft monochromatyczny z kogucikami, który przeznaczyłam na ozdobę fartuszka kuchennego.

 koguciki_xhaft_

Mój schemat w pliku pdf jest niżej:

http://haft.blox.pl/resource/Koguty_xhaftx_projekt.pdf

kogutki

Haft wykonałam cieniowaną muliną DMC 4140. Można go jednak zrobić dowolnym kolorem nici.

piątek, 17 lipca 2009
Mini sampler

Zrobiłam mini sampler, w którym wyszyłam to co wymyśliłam. Efekt moich pomysłów widać na zdjęciach.

h1

 h2

poniedziałek, 13 lipca 2009
Letnia torba

Jakiś czas temu kupiłam sobie pomarańczowo - brązową torbę z tkaniny. Jest to worek ściągany sznurkami, pomarańczowe wstawki z przodu i z tyłu torby mają uchwyty i jednocześnie są zewnętrznymi kieszeniami na drobiazgi. Właśnie ta torba stała się wzorem mojej nowej letniej torby.

torebka

Na mojej letniej torbie postanowiłam umieścić haft z aniołkiem - na zewnętrznej kieszeni. Uszyłam torbę z lnu przetykanego złotą metalizowaną nitką.

 tb0

tb1

 tb2

 tb3

 tb4

wtorek, 07 lipca 2009
Pudełeczka

Metalowe pudełka po landrynkach zmieniły swój wygląd i przeznaczenie w jedno popołudnie. Dostały ode mnie nowe życie.

pudełko

 pudełko1a

pd2-1

pd2-2

pdd2

pdd1

niedziela, 05 lipca 2009
Aniołek wśród koralików

Pochmurna i deszczowa niedziela sprawiła, że posiedziałam sobie z igłą w ręku nieco dłużej niż planowałam. Dzięki temu zrobiłam mały haft, który ma już swoje przeznaczenie. Będzie ozdobą letniej torby, która pojedzie ze mną na urlop. Haft zrobiłam w oparciu o projekt Nataszy Mlodetskiej, który dopasowałam do mojej koralikowej ramki i odrobinę zmieniłam.

k3

Echa komentarzy:

Dziękuję wszystkim gościom za wpisy z miłymi i budującymi opiniami o moich pracach i pozdrawiam was serdecznie.

Rozsypane koraliki

Zajęłam się rozsypanymi koralikami z masy perłowej. Na razie zrobiłam koralikową ramkę na aidzie. Teraz powinnam wymyśleć dalszy ciąg tej robótki i jej późniejsze wykorzystanie.

k1

 k2

Okazało się, że...

Rozpędziłam się wyszywając ramkę do Matki Boskiej. Okazało się, że efekt końcowy mojej robótki nie jest taki jak napisałam wcześniej.

Teraz haft został zapakowany do srebrno-złotej ramki i na pewno pozostanie bez zmian.

m3

m4

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ac33df2cd6e3f3b2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/76162dbf17b630fe.html 

czwartek, 02 lipca 2009
Matka Boska

mb1e

Hafty religijne zajmują mój tamborek co jakiś czas. Zwykle jest to Matka Boska.

Najpierw pojawił się haft w kilku odcieniach niebieskich. 

Virgin Mary

Potem okrasiłam go złotem.

 mb1g

Efekt końcowy widać niżej.

VMF1

 VMF2

niedziela, 21 czerwca 2009
W kolorze niebieskim

To mój projekt haftu monochromatycznego.

Opracowany schemat jest niżej.

http://haft.blox.pl/resource/xhaftx_LOVE.pdf

blue
sobota, 20 czerwca 2009
Matka Boska

Dość długo wyszywałam ten haft. Wreszcie udało się i jest gotowy.

vm1

Virgin Mary

Virgin Mary _my work

Mój haft został już oprawiony.

024

czwartek, 04 czerwca 2009
Haft wśród koronek

Ten haft zrobiłam z myślą o wykorzystaniu go na poduszce. Przyszyłam do aidy dwa paski bawełnianej koronki i pomiędzy nimi wyhaftowałam fragmenty projektu samplera Nataszy Mlodetskiej. Dodałam kilka elementów, które sama wymyśliłam i w ten sposób mam to, co widać na zdjęciach.

bl1

 bl2

 bl3

środa, 03 czerwca 2009
Hilda

Oto urocza Hilda, którą znalazłam tutaj:

http://www.toilgirls.com/hilda.html

http://stillwicked.com/Contemporary/Duane%20Bryers/slides/Bull_Fightin72%20by%20Duane%20Bryers.html

Szkoda, że do tej pory żadna firma nie przerobiła kilku jej portretów na haft krzyżykowy. Chętnie wyszyłabym Hildę, bo bardzo mi się podoba. Ma filuterne spojrzenie, jest pełna kobiecych krągłości, sam urok, czar i powab.

1462

1463

1464

1465

74091--11104466-

74091--11104467-

74091--11104478-

sobota, 30 maja 2009
Różowa kosmetyczka

Potrzebna mi była różowa kosmetyczka. Postanowiłam opracować schemat haftu, który będzie jej ozdobą. Pomiędzy moje krzyżyki wszyłam taśmę z haftem maszynowym. Uważam, że ten pomysł jest całkiem ciekawy. Całość wygląda zadowalająco.

nr2

nr3

nr4

Mój schemat jest tutaj:

http://haft.blox.pl/resource/maly_hafcik_xhaftx.pdf

czwartek, 28 maja 2009
Porządek musi być

Nad igłami i szpilkami trzeba koniecznie zapanować, bo inaczej znajdą się tam gdzie nie powinny. Tym razem część swoich igieł zamknęłam w igielnikowej książeczce.

xxx1

xxx1a

xxx1b

środa, 27 maja 2009
Jesienny haft

Jesienny obrazek  (zrobiony wiosną) jest skończony.

jesien

Haft powędruje wkrótce w ramki i ozdobi mój pokój.

niedziela, 24 maja 2009
Jesień na tamborku

Zafascynowana projektami Nataszy Mlodetskiej wyszywam kolejny sampler monochromatyczny inspirowany jej schematem. Tym razem jest w kolorach jesieni.

Niektóre motywy projektu N. Mlodetskiej będą haftowane bez zmian. Pojawiają się też moje pomysły. Na fotkach widać co już zmieniłam i dodałam. Nie wiem jaki będzie efekt ostateczny mojej pracy, za jakiś czas przekonam się.

 sampler1

 sampler2

sampler
piątek, 15 maja 2009
Sampler

W tym tygodniu siedziałam nad nowym swoim projektem, który nazwałam "Błękity z kroplą zieleni". Haft wykorzystam na ozdobienie poduszki.

blue green projekt xhaftx

Planowałam wyszyć haft innym kolorem muliny, stąd w schemacie, który opracowałam widać, że proponuję mulinę DMC 815. Jednak postanowiłam podmienić kolory podczas wyszywania.

Mój schemat można pobrać stąd:

http://haft.blox.pl/resource/xhaftx_projekt.pdf

piątek, 08 maja 2009
Projekt haftu

Opracowałam kolejny projekt haftu monochromatycznego (bardzo lubię tego typu hafty). Przeznaczę go na kosmetyczkę.

Mój schemat jest tutaj:

http://haft.blox.pl/resource/xhaftx_projekt_2009.pdf 

x
czwartek, 07 maja 2009
Haft zdjęty z tamborka

Skończyłam właśnie swój haft monochromatyczny.

smpp

niedziela, 03 maja 2009
Projekt haftu

Z okazji Dnia Matki można wyhaftować ukochanej mamie obrazek, który będzie zdobił okładkę jej ulubionej książki lub kosmetyczkę.

Mój schemat do pobrania:

http://haft.blox.pl/resource/_xhaftx_projekt_2009.pdf

Haft jest monochromatyczny więc nadaje się do wyszycia dowolnym kolorem muliny. Ja haftuję go muliną DMC 4210 (cieniowaną). Wybrałam sobie aidę 18, na której krzyżyki robię dwoma pasemkami nici a wszystkie linie (backstitch) pojedynczymi.  

sobota, 02 maja 2009
Dla mamy

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki warto przygotować własnoręcznie zrobiony upominek. Może to być zakładka do książki wyhaftowana dowolnym kolorem cieniowanej muliny. Przygotowałam sobie projekt takiej serduszkowej zakładki.

zakladka

Mój schemat jest tutaj:

http://haft.blox.pl/resource/zakladaka_projekt_xhaftx.pdf

piątek, 01 maja 2009
Dwa pieski

Zdjęłam z tamborka haft przedstawiający dwa psy.

dogs2

środa, 29 kwietnia 2009
Schemat zakładki

Opracowałam schemat  zakładki do książki. Haft można wykonać dowolnym kolorem muliny.

Powtarzając elementy uzyskamy długość zakładki, która nam pasuje.