KULINARNE BLOGI
czwartek, 31 października 2013
Podaruj szalik

Ja już zrobiłam i wysyłam. Ktoś dostanie mój szalik na święta.

Szalik ma 2 metry długości bo się rozpędziłam machając drutami (z frędzlami jest dłuższy).

środa, 30 października 2013
Anioły... podobno każdy ma swojego

Mam na tkaninie cztery anioły. Jeszcze nie wiem jak wykorzystam ten haft. Muszę pomyśleć.

Wzór bardzo mi się spodobał i dlatego pomachałam igłą z nitką.

wtorek, 29 października 2013
Cmentarz Północny - Wólka Węglowa

Cmentarz Wojskowy - Powązki

Piękna jesienna pogoda sprzyja wcześniejszym wizytom na cmentarzach i wiele grobów można uporządkować przed listopadowym świętem. Dzisiaj prezentuję zdjęcia, które zrobiłam wczoraj na Powązkach Wojskowych. 

Z bólem serca oglądałam groby przygotowane do kasacji. Jest ich bardzo dużo. Czasami są to całe kwatery. Przemknęła mi myśl, że już nic nie zostanie po tych ludziach, ani pamięci, ani śladu na cmentarzu, jakby nigdy ich nie było... a żyli, kochali, pracowali, mieli rodziny, znajomych, przyjaciół... wpadli w nicość.

poniedziałek, 28 października 2013
Szaliki na święta

(Zobaczyłam u Truskaveczki, wklejam by rozpropagować akcję dziergania szalików.)

niedziela, 27 października 2013
Szydełkowy biały kocyk

Moje szydełko wydłubało delikatny i lekki biały kocyk niemowlęcy. 

Wymiary: 88 cm x 68 cm

Waga: 108 gramów

piątek, 25 października 2013
Kolorowy igielnik

Z resztek kolorowej włóczki mam szydełkową poduszeczkę na igły i szpilki.

czwartek, 24 października 2013
Kolorowe etui

Mój bardzo sfatygowany aparat dostał kolorowe ubranko, które lekko sfilcowałam bo tak mi się bardziej podoba.

Mam nadzieję że aparat jeszcze wytrzyma jakiś czas. Na razie włożyłam go do ciepłego etui. Niech odpoczywa.

Jesień na Sadach Żoliborskich

środa, 23 października 2013
Jesiennie w parku na Placu Wilsona

Magnesik z czerwonym autkiem

Mały czerwony samochodzik wjechał dzisiaj na magnesik, który ozdobi moją lodówkę.

Wzór haftu krzyżykowego firmy Permin.

poniedziałek, 21 października 2013
Okładka na książkę

Jakiś czas temu wyhaftowałam uroczą dziewczynkę - aniołka. Haft został wykorzystany. Teraz wyprułam go, doprowadziłam do ładu, uprałam, wyprasowałam i dałam mu nowe życie. Ozdobił okładkę mojej starej książki i cieszy oko.

Tak ku pamięci:

Każdą tkaninę przed uszyciem należy zdekatyzować, żeby uniknąć w przyszłości przykrych niespodzianek (skurczenia się uszytej rzeczy).

niedziela, 20 października 2013
Stare Powązki

Nadchodzi 1 listopada i czas zrobić porządki na grobach.

Dzisiaj byłam na Starych Powązkach.

sobota, 19 października 2013
Spadają liście z drzew...

czwartek, 17 października 2013
Kocyk w kolorze fuksji

Wydobyty z czeluści szafy zezwłok otrzymał ode mnie ostateczną formę i zamienił się w niewielki kocyk.

Którą dróżką?

Którą dróżką idzie jesień?

wtorek, 15 października 2013
Jesień...

Zakładka

Zaprojektowałam i wyszyłam zakładkę do książki przeznaczoną na upominek świąteczny. Trzeba już gromadzić prezenty wykonane własnoręcznie.

Schemat udostępniłam do użytku prywatnego dla chętnych:

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/hh/ha/s1ze/3gZZqJi3VxbdQGU4AX.jpg

Haft można wyszyć dowolnym (jednym) kolorem muliny lub wybrać kilka kolorów  - jak kto woli.

I jeszcze dwie wersje zakładek:

http://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/hh/ha/s1ze/MpQbYvmRufkpAD4bfX.jpg

poniedziałek, 14 października 2013
Złoto na drzewach ukryte w jesiennych liściach

Dzisiaj na spacerze aparat sam wskoczył mi w ręce, gdy wyjrzało słońce i wszędzie błysnęło złociście. Piękna jest nasza złota jesień.

niedziela, 13 października 2013
Chusta dla sześciolatki

Nasza sześciolatka ma nową chustę zamiast szalika na jesienne chłody.

Edytowałam wpis po godzinie 17 i dołożyłam jeszcze zdjęcia czapki do kompletu. 

sobota, 12 października 2013
Malowanki prawie sześciolatki

Nasza prawie sześciolatka uwielbia wszelkiego rodzaju prace plastyczno - techniczne. Ostatnio pomalowała w jesienne barwy gipsowe figurki. Prawda, że są teraz urocze?

piątek, 11 października 2013
Kolory, kolory...

Baktusy robi się szybko i dlatego jest gotowy znowu kolorowy.

czwartek, 10 października 2013
Kolory październikowej jesieni

środa, 09 października 2013
Baktus

Zrobiony, uprany i gotowy do ogrzania szyi - kolejny baktus, który zeskoczył z moich drutów. 

poniedziałek, 07 października 2013

Dzisiaj kolejny wpis nostalgiczny ze zdjęciami rzeczy wydobytych podczas porządkowania mieszkania ojca po jego śmierci. Ileż to rzeczy każdy z nas gromadzi!

Najpierw dwie maszyny firmy Singer. Jedna z nich jest przeznaczona do szycia skóry. O dziwo obie są sprawne i pięknie szyją. Pewnie je sprzedam jak trafi się jakiś kolekcjoner lub inna chętna osoba.

Znalazłam sporą ilość klaserów ze znaczkami pocztowymi. Trzeba będzie sprawdzić, które z nich przedstawiają jakąś wartość.

Wśród książek są ciekawe okazy. Jedną z nich jest "Pan Tadeusz" - wydanie z 1950 roku z pięknymi rozkładanymi ilustracjami.

"Pan Tadeusz " powędrował do mojej biblioteczki.

A w kuchni siedziała sobie waga szalkowa z odważnikami.

Dzieciaki w rodzinie będą miały fajny gadżet do zabawy w sklep.

No i znalazłam całe mnóstwo papierów, banknotów, biletów bankowych, monet.

Zupełnie nie wiem dlaczego ojciec trzymał całe pudełko monet będących w obiegu w różnych latach PRL - u. Kiedyś miały konkretną wartość a dzisiaj mogą służyć chyba do zabawy.

Niżej mały fragment "bankowego" zbioru. Zupełnie nie wiem czy są coś warte. To też muszę sprawdzić.

1 , 2