KULINARNE BLOGI
sobota, 30 maja 2009
Różowa kosmetyczka

Potrzebna mi była różowa kosmetyczka. Postanowiłam opracować schemat haftu, który będzie jej ozdobą. Pomiędzy moje krzyżyki wszyłam taśmę z haftem maszynowym. Uważam, że ten pomysł jest całkiem ciekawy. Całość wygląda zadowalająco.

nr2

nr3

nr4

Mój schemat jest tutaj:

http://haft.blox.pl/resource/maly_hafcik_xhaftx.pdf

czwartek, 28 maja 2009
Porządek musi być

Nad igłami i szpilkami trzeba koniecznie zapanować, bo inaczej znajdą się tam gdzie nie powinny. Tym razem część swoich igieł zamknęłam w igielnikowej książeczce.

xxx1

xxx1a

xxx1b

środa, 27 maja 2009
Jesienny haft

Jesienny obrazek  (zrobiony wiosną) jest skończony.

jesien

Haft powędruje wkrótce w ramki i ozdobi mój pokój.

niedziela, 24 maja 2009
Jesień na tamborku

Zafascynowana projektami Nataszy Mlodetskiej wyszywam kolejny sampler monochromatyczny inspirowany jej schematem. Tym razem jest w kolorach jesieni.

Niektóre motywy projektu N. Mlodetskiej będą haftowane bez zmian. Pojawiają się też moje pomysły. Na fotkach widać co już zmieniłam i dodałam. Nie wiem jaki będzie efekt ostateczny mojej pracy, za jakiś czas przekonam się.

 sampler1

 sampler2

sampler
piątek, 15 maja 2009
Sampler

W tym tygodniu siedziałam nad nowym swoim projektem, który nazwałam "Błękity z kroplą zieleni". Haft wykorzystam na ozdobienie poduszki.

blue green projekt xhaftx

Planowałam wyszyć haft innym kolorem muliny, stąd w schemacie, który opracowałam widać, że proponuję mulinę DMC 815. Jednak postanowiłam podmienić kolory podczas wyszywania.

Mój schemat można pobrać stąd:

http://haft.blox.pl/resource/xhaftx_projekt.pdf

piątek, 08 maja 2009
Projekt haftu

Opracowałam kolejny projekt haftu monochromatycznego (bardzo lubię tego typu hafty). Przeznaczę go na kosmetyczkę.

Mój schemat jest tutaj:

http://haft.blox.pl/resource/xhaftx_projekt_2009.pdf 

x
czwartek, 07 maja 2009
Haft zdjęty z tamborka

Skończyłam właśnie swój haft monochromatyczny.

smpp

niedziela, 03 maja 2009
Projekt haftu

Z okazji Dnia Matki można wyhaftować ukochanej mamie obrazek, który będzie zdobił okładkę jej ulubionej książki lub kosmetyczkę.

Mój schemat do pobrania:

http://haft.blox.pl/resource/_xhaftx_projekt_2009.pdf

Haft jest monochromatyczny więc nadaje się do wyszycia dowolnym kolorem muliny. Ja haftuję go muliną DMC 4210 (cieniowaną). Wybrałam sobie aidę 18, na której krzyżyki robię dwoma pasemkami nici a wszystkie linie (backstitch) pojedynczymi.  

sobota, 02 maja 2009
Dla mamy

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki warto przygotować własnoręcznie zrobiony upominek. Może to być zakładka do książki wyhaftowana dowolnym kolorem cieniowanej muliny. Przygotowałam sobie projekt takiej serduszkowej zakładki.

zakladka

Mój schemat jest tutaj:

http://haft.blox.pl/resource/zakladaka_projekt_xhaftx.pdf

piątek, 01 maja 2009
Dwa pieski

Zdjęłam z tamborka haft przedstawiający dwa psy.

dogs2