KULINARNE BLOGI
Moje wzory - my designs - free patterns
Pomysły
tricoteuse Polska Polska Poland stitchingheart ptaszek gyhw7QUr87suOyWPwB insekten-0042.gif von 123gif.de myszka drutki
Pogoda Warszawa z serwisu
Nie biorę udziału w zabawach blogowych. Nie sprzedaję, nie wykonuję na zamówienie haftów, dzianin. Dzielę się własnymi wzorami, schematami, które są tu umieszczone.
RSS
piątek, 30 stycznia 2015
Cały dzień szycia...

Szyłyśmy cały dzień. Igły, nożyczki, maszyna, klej, cekiny, tkaniny, włóczka poszły w ruch. Nasza siedmiolatka zaprojektowała lalkę i wspólnymi siłami starałyśmy się przekuć projekt w realną zabawkę.

Chwilowo lalka jest bez nosa, bo panna nie ma pomysłu jak go wykonać.

Lala ma za to buty i galoty z koronką pod sukienką.

Panna szyła nawet na maszynie i chwilami niewiele brakowało by przeszyła sobie paluchy. Poprawkom po tym szyciu nie było końca. 

A gałgankowa lalka wygląda tak:

Czerwony kolor sukni nie chce porządnie pokazać się na zdjęciach. Nic na to nie poradzę, marny ze mnie fotograf.

poniedziałek, 26 stycznia 2015
Pasiasta chusta

Z moich drutów zeszła cieniutka, lekka, zwiewna i pasiasta chusta.

Nie nacieszę się nią bo już podczas blokowania i suszenia położono na niej łapy.

Nic to i tak pozostanie w rodzinie.

środa, 21 stycznia 2015
Babcia... Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Moja chusta

Włóczka, którą dostałam w prezencie nie jest już w kłębuszkach.

Zamieniłam ją w chustę.

sobota, 17 stycznia 2015
Sobotnie przedpołudnie

Wszędzie mamy gumki...

Chusta szydełkowa

Kolorową chustę mam:

środa, 14 stycznia 2015
Włóczka i tkanina

Dostałam w prezencie kilka kłębuszków włóczki, którą widać na poniższych zdjęciach. Już przebieram rękoma i chciałabym ją wrzucić na druty lub szydełko. Niestety, trzeba się opanować bo mam rozbabranych kilka różnych robótek. Chwilowo pozostaje mi tylko przyglądanie się tym ślicznościom.

A dla Zosi kupiłam misiową tkaninę. Niedługo odpalę maszynę do szycia.

piątek, 09 stycznia 2015
Zośkowy wózek dla lalek

Zosia (1 rok 2 miesiące) uwielbia bawić się lalkami. Tuli je, nosi, wozi, całuje, usypia, karmi. Z zapałem wozi je w różnych wózkach. U mnie też ma wózek dla lalek, który właśnie zaopatrzyłam w pościel i dałam wsad w postaci nowej lalki. Materacyk, poduszkę, kołderkę i poszewki zaczęłam szyć po południu i przed chwilą skończyłam.

Myślę, że Zosia będzie zadowolona. Lalka pewnie się jej też spodoba bo nie gada, nie płacze i nie śpiewa (Zosia nie za bardzo jest przekonana do gadających, płaczących i krzyczących lalek). Zabawka ma tylko magnesiki wewnątrz dłoni i może składać łapki lub trzymać w nich pluszowego misia (też z magnesikiem). Do buzi można włożyć jej smoczek i to wszystko. Lalka bez fajerwerków, zwykła, miękka, nieduża w sam raz na Zośkowe rączki.

Fairy Dust - Nimue

Wyhaftowałam uroczą wróżkę, która zgodnie z nazwą haftu jest wróżką czarodziejskiego / magicznego pyłu. Na razie tego pyłu nie ma na moim hafcie bo skłaniam się ku wyszyciu serduszka. Wtedy wróżka nie będzie już zarządzać czarodziejskim pyłem. Docelowo obrazek ma być oprawiony w ramkę. Nie jest przeznaczony dla mnie. Sobie zrobiłam taki sam kilka lat temu. Niestety gdzieś mi się zawieruszył podczas przeprowadzki. Mam nadzieję, że wpadnie mi w ręce w jakimś nieoczekiwanym momencie. A tymczasem mogę sobie popatrzeć na ten, który zeskoczył z tamborka.

wtorek, 06 stycznia 2015
Szydełkowy wzór na kocyk

Pokombinowałam ze wzorkiem szydełkowym znalezionym kiedyś w internecie. Zabrałam z raportu jedno oczko łańcuszka i jeden słupek. Zrobiłam kilka kolorowych próbek i zdecydowałam, że najbardziej podoba mi się osiem kolorów włóczki zmienianych co rządek. Szydełkuje się łatwo i szybko. Cierpliwości potrzeba do chowania końcówek włóczek, których jest mnóstwo. 

Na drugim zdjęciu jest przyszły kolorowy Zośkowy kocyk.

A na trzecim - schemat wzoru do wykorzystania przez chętnych.

Oryginalny wzór znaleziony w internecie:

Niżej jeszcze jedna moja modyfikacja tego wzoru (zabrałam jeden słupek w każdej grupie słupków).

poniedziałek, 05 stycznia 2015
Miau... Miau...

sobota, 03 stycznia 2015
Szybka robótka

Połączyłam dwa rodzaje włóczek i dwa kolory, narzuciłam oczka na druty i zrobiłam "telewizyjną" robótkę. Wystarczyło obejrzeć kilka filmów machając jednocześnie drutami. Szyjogrzej wyszedł lekki, zwiewny i cieplutki. Można go założyć również na głowę w razie potrzeby. Nie chciało mi się robić go na okrągło więc zrobiłam zwyczajny prostokąt, który ładnie zszyłam.

czwartek, 01 stycznia 2015
Pierwsza robótka w tym roku

Nowy Rok jest już z nami, stary odszedł w siną dal i pierwsza gotowa robótka w tym roku wygląda tak: