Coś na głowę, coś na szyję

Zdjęłam z drutów dwie rzeczy:

opaskę na głowę

szalik, który ogrzeje nie tylko szyję.

Szalikiem można owinąć szyję na kilka sposobów. Jeśli okaże się, że jest mi zimno w głowę, zamienię go szybko w czapkę - kaptur. Takie rozwiązanie jest dla mnie idealne, ponieważ z reguły nie przyjaźnię się z żadnymi czapkami nawet zimą. Kaptury toleruję.

Szaliko - kaptur jest bardzo prosty do wykonania. Należy zrobić długi troczek. Ja nabrałam 30 oczek na druty nr 4 i przerobiłam ściągaczem 45 cm (najpierw 3 cm ściągaczem pojedynczym a potem 42 cm ściągaczem podwójnym). Przeszłam na cienkie druty nr 2,5 i dodałam 30 oczek między oczkami na drucie. Kolejny rządek przerobiłam bez dodawania oczek. W następnym rządku dodałam 22 oczka. Na drutach miałam 82 oczka. Przerobiłam kilka rządków wybranym ściegiem ażurowym i ponownie przełożyłam robótkę na druty nr 4 i przerobiłam ściegiem ażurowym 60 cm. Potem nastąpiły czynności odwrotne niż na początku robótki - zabieranie oczek, żeby dojść do 30 oczek drugiego troczka i wykonanie 45 cm ściągaczem.

Zużyłam prawie cały motek włóczki Himalaya Kaszmir (na szalik i opaskę), zostało mi tyle, że mogłabym zrobić drugą opaskę. Ta włóczka wyjątkowo nadaje się na tego typu szaliko - kaptur, ponieważ jest mięsista, sprężysta a jednocześnie bardzo miękka. Szalik jest niegryzący a ułożony i związany w kaptur dobrze układa się na głowie.

Użyłam celowo ściegu ażurowego wplecionego w ściągacz 3 na 4. Ścieg ściągaczowy powoduje to, że szalik jest zwartą dzianiną a jako kaptur ładnie rozkłada się.

Mój opis jest dość ogólny ale może stanowić inspirację do wykonania podobnych szaliko - kapturów.

szl1

 szl2

 szl3

szl4

szl5

szl6

szl7

szl9

szl10

szl11

Przy okazji: Tak wygląda potwór.

 potwĂłr 001

Obrazek wykonany w przedszkolu. Co oni tam robią w tym przedszkolu?

-----------------------------------------------------------------------

W szaliko - kapturze wykorzystałam ten wzór:

wz-x

Lekko go zmodyfikowałam, ponieważ między ażurkami dałam jedno oczko więcej. Ażur z trzech oczek też zrobiłam trochę inaczej niż w schemacie (narzut, od razu wkłuć drut w trzy oczka i zrobić z nich jedno przeciągając włóczkę przez wszystkie trzy oczka, narzut). Tak było szybciej i wygodniej.

wtorek, 05 października 2010, xhaftx

Polecane wpisy

  • Kalendarz adwentowy

    W grudniu dwie dziewczynki będą miały taki kalendarz adwentowy: Zobacz większe zdjęcie - KLIKNIJ TUTAJ

  • Pierogi - hurtowo

    Moje przygotowania do Bożego Narodzenia nie ograniczają się tylko do robienia haftów i szycia dekoracji świątecznych. Dzisiaj przygotowałam hurtowo pierogi i pi

  • Świąteczna poduszka nr 3

    Uszyłam opakowanie na trzecią świąteczną poduszkę. Haft wykonałam jakiś czas temu. Leżał w szufladzie i czekał na właściwy moment aż z niej wyskoczy. Trzy

Komentarze
2010/10/05 10:37:27
Witam .Fajny ten szaliczek ,bardzo dziękuję za wzorek,ale jeszcze jak zrobić ten ażurek.Pozdrawiam
-
2010/10/05 10:54:45
Edytowałam swój wpis i uzupełniłam o schemat wzoru.
-
2010/10/05 12:19:14
Ja też chętnie skorzystam ze wzorku, nawet chciałam poprosić o taki na chustę. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie. Szalik - świetny pomysł i wykonanie.
-
2010/10/05 15:09:48
Potwór ma intrygujące kolory!
Opaski bardzo sympatyczne i mają fajne kolory.
-
2010/10/18 18:57:50
Bardzo podobają mi się te szaliki sama również eksperymentuję.